جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

غلامعلی جعفرزاده: گزارش مجلس نهم از تخلفات اوقاف منتشر شود دیگر کسی وقف نمی‌کند

 
farazdaily

روایت تکان دهنده غلامعلی جعفرزاده از یک تحقیق منتشر نشده
گزارش مجلس نهم از تخلفات اوقاف منتشر شود، دیگر کسی وقف نمی‌کند

به گزارش فراز، در روزهای اخیر ماجرای واگذاری موقوفه امینی ها در قزوین به عروس حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف در سرخط خبرهای ایران قرار گرفته. موقوفه‌ای با ۱۵۰ هکتار زمین و یک دادمداری هزار رأسی که قیمت اجاره ماهانه آن تنها یک میلیون تومان تعیین شده است. گفته می شود این موقوفه در بدترین حالت ماهی بالای ۵۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.
پیشتر در مجلس نهم تحقیقی در قالب یک پرونده توسط غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده آن زمان رشت درباره عملکرد سازمان اوقاف صورت گرفته بود که هیچگاه نتایج و جزئیات آن منتشر نشد. غلامعلی جعفرزاده اکنون در گفت و گو با «فراز» از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواسته تا آن گزارش را منتشر و جزئیات آن را به اطلاع عمومی برساند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی می‌گوید که حجم تخلفات کشف شده در آن پرونده انقدر بالا بود که از ماجرای عروس حجت الاسلام خاموشی تعجب نکرده است. او تاکید می‌کند که حاضر است درباره تمام جزئیات آن گزارش در مراجع مسئول پاسخگو باشد.

اوقاف با اجتهاد شخصی در وقف دخالت می‌کند

غلامعلی جعفرزاده، نماینده ادوار نهم و دهم مجلس نماینده‌ای است که پیشتر در دوره نهم مامور تهیه یک گزارش درباره کم و کیف فعالیت‌های سازمان اوقاف و تخلفات صورت گرفته در آن شده بود.
وی درباره یافته‌های آن گزارش و نتیجه تحقیقاتی که انجام داده بود به «فراز» گفت: یکی از دستگاه‌هایی که نظارت شرعی و قانونی حتی اخلاقی در آن رعایت نمی‌شود، سازمان اوقاف است. در مجلس نهم بنده خودم شخصا موظف شدم که یک گزارشی را در خصوص عملکرد سازمان اوقاف برای کمیسیون اصل نود، هماهنگ با دستگاه‌های نظارتی تهیه کنم. به محض انتشار خبر، اطلاعات موثقی به دست من رسید. یکی دو تا دستگاه نظارتی با ما همکاری لازم را داشته و اسناد و اطلاعات بسیار خوبی به ما دادند.
این نماینده ادوار مجلس افزود: در حال حاضر تمامی آن اسناد در کمیسیون اصل ۹۰ موجود است و اگر کمیسیون اصل ۹۰ آن را منتشر کند، بنده خودم شخصا پاسخگوی همه مسائل مربوط به آن را خواهم بود.
جعفرزاده توضیح داد: چکیده این اطلاعات این است که سازمان اوقاف تمامی اجتهادهای شخصی را در وقف دخالت می‌دهد و نظر واقف را نسبت به مسائلی که خودش تشخیص می‌دهد، تغییر می‌دهد.

# سازمان_اوقاف # سازمان_اوقاف_و_امور_خیریه # غلامعلی_جعفرزاده_ایمن_آبادی

 

منبع: صفحه اینستاگرام روزنامه اینترنتی فراز


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=68579

  تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ساعت: 09:58