جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:اوکراین پادوی دون پایۀ نظم نوین جهانی، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

من نمی فهمم حمایت از «تلاش های صلح آمیز» و «راه حل مسالمت آمیز» چه نامردی ای دارد؟؟!!

روزنامه جمهوری اسلامی: روس‌ها نامرد هستند

پس از انتشار بیانیه اخیر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه که در آن بار دیگر از «تلاش‌های امارات» برای حاکمیت بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس حمایت شده، روزنامه جمهوری اسلامی از آنچه «نامردی» و «چشمِ شور» روس‌ها در قبال ایران نامید، انتقاد کرده است.

این روزنامه در مطلبی با تیتر «تکیه بر باد»، نوشته «جز این چه می‌شود عنوان نهاد اعتماد تمام ساحتی برخی از حضرات به روس‌ها را؟ دیدیم به چشم خویش که در کنار دیگران ایستادند و حق مسلم ما را نادیده گرفتند. حق مسلم تسلط بر سرزمین‌مان را. دیروز نامردی چشمِ تنگ چینی‌ها را دیدیم که به جادوی دلارهای نفتی بر حق ما بسته شد و امروز چشمِ شورِ روس‌ها را می‌بینیم که با وقاحت گشاد می‌شود در نفی حق ما.»

به نوشته این روزنامه، «واقعا «نامرد تمام» بهترین نشانی است که می‌شود بر سینه این‌ها زد. این‌ها با این بازی‌ها آداب دوستی و دشمنی را هم بر هم زده‌اند. همیشه و همه جا هم دوستی و هم دشمنی آدابی دارد که باید رعایت شود. برهم خوردن این قاعده و جا به جا شدن آداب کوه‌ها را از روی هم خواهد غلطاند چه رسد به سنگ‌ها که هرگز روی هم بند نخواهند شد.»

این روزنامه به مقامات حکومت توصیه کرده:‌ «با این دسته گلی که روس‌ها بعداز چینی‌ها به آب دادند، ان‌شاالله به فکر آبروی خود و ایران باشند. همه تخم مرغ‌ها را در سبدی نچینند که صاحب سبد خود چکمه بر آن می‌کوبد.»

در پی انتشار بیانیه اخیر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه که در آن بار دیگر از «تلاش‌های امارات» برای حاکمیت بر جزایر سه‌گانه خلیج فارس حمایت شده، وزارت خارجه جمهوری اسلامی سفیر روسیه در تهران را احضار کرد.

روسیه میزبان ششمین نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بود و پس از این نشست، بیانیه مشترکی صادر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «وزیران بر حمایت خود از همه تلاش‌های صلح‌آمیز از جمله ابتکار امارات متحده عربی و تلاش‌هایش برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای موضوع جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکره دوجانبه تاکید کردند.»

 

پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=68837

  تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲، ساعت: 07:26