جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

«پرونده‌سازی» چند نهاد امنیتی برای محسن برهانی، حقوق‌دان منتقد حجاب اجباری

«پرونده‌سازی» چند نهاد امنیتی برای محسن برهانی، حقوق‌دان منتقد حجاب اجباری

محسن برهانی، حقوق‌دانی که بارها در شبکه‌های اجتماعی به موارد نقض قانون از سوی نهادهای جمهوری اسلامی و حامیان حجاب اجباری اشاره کرده بود، خبر داد که چند نهاد امنیتی برای او «پرونده‌سازی» کرده‌اند.

این وکیل پایه‌یک دادگستری روز یک‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «حفاظت اطلاعات قوه قضائیه»، «سازمان اطلاعات سپاه»، « حفاظت اطلاعات فراجا» و « یکی از اعضای شورای نگهبان» برای او پرونده قضایی تشکیل داده‌اند.

آقای برهانی با اشاره به «پایان مرحله دادسرا»‌ نوشت: «با صدور کیفرخواست منتظر دادگاهم.»

این حقوق‌دان پیش از این بارها سیاست‌ها و گفته‌های مقامات جمهوری اسلامی در زمینه حجاب اجباری را نقد کرده و موارد نقض قانون از سوی آمران و عاملان این مسئله را یادآوری کرده بود.

در یکی از آخرین موارد آقای برهانی در مورد صدور حکم مراجعه به مراکز روان‌شناسی برای افسانه بایگان به اتهام «بی‌حجابی» نوشت: «این همه توهین و تحقیر و توهم در یک رأی نسبت به یک شهروند عادی هم شرم‌آور است، چه برسد به هنرمندی که بخشی از خاطرات هنری ایرانیان است.»

با شروع اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» پس از جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد و شروع موج اعتراض زنان به حجاب اجباری،‌ بسیاری از حقوق‌دانان و وکلای دادگستری به سیاست‌های جمهوری اسلامی اعتراض کرده و بسیاری از محدودیت‌های اعمال‌شده علیه زنان را خلاف قانون دانسته‌اند.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=69215

  تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ساعت: 12:53