جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

یعنی خاک تو سرتان! عکس قاسم سلیمانی را که در خاک خودمان به درخواست سفیر عربستان برداشتید یادتان رفته؟؟ الدنگ‌های «عزت ایران»؟!!! 

پس‌لرزه مصاحبه عباس موسوی با خبرنگار زن؛ مأموریت سفیر ایران در باکو «پایان یافت»

 

عباس موسوی و خبرنگار آذربایجانی

 

یک روز پس از واکنش انتقادی خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، از مصاحبه عباس موسوی٬ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با یک خبرنگار بی‌حجاب آذربایجانی، رسانه‌های دولتی روز جمعه ۱۰ فروردین گزارش دادند که ماموریت آقای موسوی در باکو پایان یافته است.

انتشار ویدیوی مصاحبه عباس موسوی در روز پنجشنبه با یک خبرنگار زن بدون روسری در داخل سفارت ایران و در کنار پرچم جمهوری آذربایجان، انتقاد شدید رسانه‌های وابسته به حکومت را به دنبال داشت.

خبرگزاری تسنیم در متنی در روز پنجشنبه با عنوان «اقدام عجیب سفیر ایران در باکو؛ برای عزت ایران استعفا دهید» از نحوه برگزاری این مصاحبه به شدت انتقاد کرد.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشته بود: «خبرنگار خانم، بدون حجاب، و بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانم‌ها در کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود.»

تسنیم خواستار آن شده بود که عباس موسوی به خاطر «این خطای بد» جای خود را «به فرد دیگری بدهد.»

تنها یک روز پس از این درخواست٬ خبرگزاری‌های ایرنا، مهر و تسنیم در متن تقریبا مشابهی به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشتند ماموریت عباس موسوی به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در«باکو پایان یافته است.»

این دو خبرگزاری توضیحی در خصوص علت پایان یافتن ماموریت سفیر ایران مطرح نکرده‌اند.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=72640

  تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ساعت: 13:15