جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

۵ نشانه بازداشت خودسرانه توسط ماموران

۵ نشانه‌های بازداشت خودسرانه توسط ماموران

دادبان تاکنون در موارد قابل توجهی دستگیری شهروندان توسط ماموران امنیتی و اطلاعاتی را مصداق بازداشت خودسرانه و در نتیجه غیر قانونی اعلام کرده اما سوال اینجا ست که چه چیزی بازداشت یک شهروند توسط ماموران اطلاعاتی، امنیتی یا حتی انتظامی را مصداق بازداشت خودسرانه می‌کند؟
1- عدم ارائه حکم قضایی معتبر مبنی بر بازداشت: بر اساس قانون ماموران اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی موظفند در زمان بازداشت شهروندان در جرایم غیر مشهود، حکم قضایی معتبر ارائه دهند.
2- بازداشت بی‌دلیل: صدور قرار بازداشت توسط مقام قضایی تنها زمانی مجاز است که عمل انتسابی به فرد بازداشت شده در قوانین صراحتا جرم اعلام شده باشد.
3- بازداشت بدون مدارک و شواهد معتبر:
مقام قضایی تنها زمانی مجاز به صدور قرار بازداشت است که شواهد و مدارک کافی و معتبر برای انتساب یک عمل مجرمانه به متهم وجود داشته باشد.
4- بازداشت خارج از موارد قانونی: صدور قرار بازداشت توسط مقام قضایی تنها در موارد اعلام شده قانونی در قانون آیین دادرسی کیفری مجاز است.
5- جلوگیری از آزادی یا نگه‌داری بازداشتی بیش از مدت زمان قانونی: مدت زمان مجاز برای بازداشت شهروندان در قانون آیین دادرسی کیفری به‌صراحت اعلام شده و نگه‌داری یک بازداشتی بیش از مدت زمان تعیین شده قانونی ممنوع است.

سایت دادبان دسترسی شما را به مطالب تسهیل می‌کند

# بازداشت_خود_سرانه # دادبان

 

منبع: اینستاگرام دادبان

 

 

 

 


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=71553

  تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۲، ساعت: 18:42