جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:انتخابات 1400، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

«بازگشت واپس زده» ای به نام اعدام های ۶۷

🔴منتظری گردن کلفت نبود در برابر گردن کلفتان ایستاد

✍️ مجتبی نجفی

 

✅ حسن عباسی از عمله های ظلم در حملاتش به روحانی گفته آیت الله خمینی گردن کلفت‌تر از روحانی یعنی منتظری را عزل کرد تو عددی نیستی. خطاب به حسن عباسی و همه آنها که مثل او فکر می کنند : منتظری گردن کلفت نبود آزاده ای بود که در برابر سیاست اعدام گردن کلفتان ایستاد و قدرت را به بهای آزادگی اش رها کرد.

 

✅ ایستادگی در برابر سیستمی که همه ارکانش بر حذف مخالفانی که در حال طی کردن دوران زندان خود بودند توافق داشتند یا سکوت کردند کار آدم های استخواندار و با ریشه است. انتقاد به این حجم بزرگ ستم از بیرون ساختار اگر چه ارزشمند است اما در برابر کار منتظری به عنوان قائم مقام آیت الله خمینی اندکی بیش نیست. آنانکه در دل قدرت علیه مناسبات سلطه گرایانه قدرت می ایستند نمی گویم نیستند اما اندکند.

 

✅ خروش منتظری علیه ستمی که به مخالفان فکری منشی و عقیدتی خود رفته عالی ترین درجه دفاع از حقوق انسانی است. لشکر عمله ظلم و استبداد که حسن عباسی تنها یک نمونه از هزاران نفر آن است توانایی درک عظمت کنش منتظری را ندارند چون در زندگی رانتی آنقدر غرق شده اند که لحظه ای لذت زیست آزادانه را درک نکرده اند.

 

✅ آن شیخ ساده زیستی که جاودانگی نام را با چند سالی تکیه زدن بر سریر قدرت عوض نکرد، میتوانست بر ظلم اعدام چندین هزار زندانی چشم ببندد و محبوب درگاه قدرت شود اما نامه نوشت و اعتراض کرد و خانه اش شد ملجا همه ستمدیدگانی که چه بسا کمترین قرابت فکری عقیدتی با او داشتند اما تا آخرین توان در برابر این ظلم تاریخی و فراموش ناشدنی ایستاد.

 

✅ دستگاه قدرت تمام تلاشش را کرد تا او را ساده لوح، یاغی و گردن کلفت نشان دهد، تلاشهایی که جز شکست برای آنها نتیجه ای نداشت چرا که پیکرش در سال هشتاد و هشت بر دستان مردمی به خاک سپرده شد که او را مرجع آزادگی نام نهادند و عزتش را خدادادی‌ دانستند.

 

✅ عمله استبداد در برابر عالی ترین کنش سیاسی منتظری یعنی دفاع از حق هزاران زندانی همیشه مستاصل مانده اند. اگر امروز ” آزادی” ارزش است به یُمنِ استقامت منتظری ها در برابر دستگاه جور در تاریخ این‌ سرزمین است. نام عباسی ها در تاریخ دفن میشود و منتظری می ماند برای آموزش به نسلهای آینده تا بیاموزند چگونه میشود در قدرت باشی و به خاطر انسانها علیه قدرت بایستی و چگونه میشود ساده حرف بزنی و عالی عمل کنی.‌..

 

منبع: کانال تلگرامی سحام نیوز


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=55995

  تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، ساعت: 10:13