شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:انتخابات 1400، راز کرونا، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، وزارت بهداشت، ویدئوها

گزارشی از تجمع نه به واکسیناسیون اجباری جلوی مجلس- روز ۲۰ مهر

با درود و ادب
دیروز حدود ساعت ۱۰:۱۵ به محل تجمع رسیدیدم.
موقعی که داشتیم تجمع کنندگان را پیدا می کردیم، یک خانم چادری به ما ملحق شد و گفت: “تجمع جلوی مجلس خیلی اثر دارد. عدم بازداشت بخاطر بدهی مهریه را کلا بیست مرد جلوی مجلس تجمع کردند و لغو شد. ”
اول تعداد مردم کم بود ولی بعد ازمدتی تعدادشان حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر شد.
بعد از حدود یک ساعت و نیم شعار دادن رفتیم به ایزدی یکی از ۱۲ ادمین صفحه اینستاگرام راه درمان گفتیم: “بگویید یک نماینده باید بیاد. اینها رسمشان است، هروقت تحصن می شود باید یکی دوتا نماینده بیاید و با معترضان صحبت کند. ”
حدود ساعت ۱۲:۰۰ زنی آمد و گفت “بی بی سی می خواهد فیلم ما را نشان بدهد. دیگر برویم.” که با برخورد مردم روبرو شد. کمی بعد یکی از حاضرین گفت که قرار است یک نماینده بیاید، تا او نیامده، محل را ترک نکنید. کسی دیگر گفت “به ۱۳۲ زنگ بزنید و بگویید ما اینجا تجمع کرده ایم و یک نماینده بیاید تا صدای ما را بشنود”. ما به این شماره زنگ زدیم و در جواب گفت: “دوستانتان اطلاع داده اند”.
یک خانم مسن آمده بود، خواستیم که از او عکس بگیریم، گفت :”من دیشب فهمیدم، خودم را رساندم. درسته پیر هستم، نفهم نیستم. به من می گویند تو از کجا می دانی واکسن ضرر دارد؟ فکر می کنند چون سن من بالاست، متوجه نمی شوم. درصورتی که من می فهمم اما اینها با من اینجوری حرف می زنند. گوشی من اینجوری نیست که این خبرها را بشنوم، پسرم به من زنگ زد و گفت امروز جلوی مجلس تجمع است، نمی روی؟ من هم سریع آمدم.”
به رئیس آن تعداد از نیروی انتظامی که آمده بودند گفتیم: شما باید از ما دفاع کنید و واکسن نزنید، او جواب داد:” دیر گفتید، من زدم ولی بچه هایم را نمی گذارم بزنند.”
یک تعداد نامه نوشته شده بود و از مردم می خواستند که آنها را امضا کنند. تصویر آن به پیوست است.
نماینده اراک آصفری آمد و گفت :”ما پیگیری می کنیم”. وقتی آقای ایزدی، که اطلاع رسانی تجمعات را می کند، به او گفته بود به ما قول بدهید، گفته است :”قول میدهم توئیت کنم”! چون اطراف آصفری جمعیت خیلی زیادی ایستاده بودند، ما صدایی را نمی شنیدیم .
آقای ایزدی گفت: “این تجمعات باعث شده کسانی که اصلاً حرفهای ما را گوش نمی دانند، حالا توجه می کنند. باید ادامه دهیم. به نماینده هایتان زنگ بزنید. آنها وظیفه دارند توجه کنند.” او ادامه داد: “پیگیر این نامه ها خواهیم بود. فضاى مجازى دست ماست و آن را نمى توانند از ما بگیرند این تجمع ها اثر داشته که امروز تعدادمان بیشتر است و اجازه دادند آقاى دکتر شکوهى راد در تلویزیون به مدت ده دقیقه صحبت کنند. سخنرانیِ ۱ ساعته دکتر شکوهی راد را گوش بدهید چون براى ایستادن اول باید خودتان خوب متوجه موضوع بشوید و کسان دیگر را مطلع و آگاه کنید.” او گفت: “بی بی سی و ایران اینترنشنال نمی توانند حرفی بزنند، ما جمهوری اسلامی را می خواهیم و الان هم این درخواست ماست که واکسیناسیون اجباری نباشد”
در ابتدا پلیس می گفت: “عکس و فیلم نگیرید” یا می گفت “از یک محدوده ای جلوتر نروید” ولی بعد از بی توجهی مردم به حرفهایشان، دیگر کاری نداشتند. جلوی فضایی که معترضین ایستاده بودند را نرده های دراز فلزی گذاشته بودند.
بعضی از حاضرین در تجمع وزارت بهداشت هم آمده بودند.
حدود ساعت دوازده تجمع را ترک کردیم و دیدیم برخی از شرکت کنندگان هم دارند نماز جماعت برگزار می کنند.
شعارهایی که داده می شد:
مجلس انقلابى، حمایت حمایت
نه به واکسن اجبارى
واکسیناسیون اجبارى، کشتار دسته جمعى
رسانه هاى ملى، مناظره علمى
آمار فوت واکسن، اعلام باید گردد
استقلال آزادى، نه به واکسن اجبارى
نه موشیم نه برده، آزاده ایم آزاده
نه به نظم نوین جهانی
سکوت هر مسلمان، خیانت است به انسان
حقیقت حقیقت، شفاف باید گردد
عین الهى حیا کن جسم ما رو رها کن
عین اللهى حیا کن بچه ها رو رها کن
عین اللهى استعفا، استعفا
عین اللهی حیا کن، وزارت رو رها کن
مجلس انقلابی، بیداری بیداری
نماینده ملت، کجایى؟ کجایى؟

تعدادی عکس و فیلم هم تهیه کردیم که بعضی از آنها را به پیوست ارسال می دارد.
با احترام
افروز رخشا- سوده رخشا- میرزایی- یعقوبی

 

 

 

 

 

 

play-sharp-fill

پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=59081

  تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰، ساعت: 19:48