شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

من که هیچ، حتی فرید مدرسی هم برایش سوال است که نظام چه خورده برده ای از علم الهدی دارد!

حمله علم‌الهدی به وزیر ورزش پس از دیدارش با الناز رکابی

 

دیدار وزیر ورزش با الناز رکابی پس از بازگشت به ایران
 

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، الناز رکابی ورزشکار زن ایرانی را که بدون حجاب در مسابقات سنگ‌نوردی کره جنوبی شرکت کرد، «فریب‌خورده» خواند و به وزیر ورزش به دلیل دیدار با این ورزشکار حمله کرد.

علم‌الهدی روز جمعه در سخنرانی نمازجمعه مشهد گفت رکابی با نداشتن حجاب در جریان مسابقات کره جنوبی «در پیش چشم همه مردم دنیا آبروی نظام را برده است.»

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: «در این باره اساساً فرض کنیم که ملاحظات سیاسی درست باشد و بهتر باشد که این خانم طرد نشود و به نظام برگردد اما نکته اینجاست که چرا وزیر ورزش با این خانم ملاقات کرد درحالی‌که او بازهم بدون حجاب، تنها به یک کلاه اکتفا کرده است؟»

همزمان با تداوم اعتراضات سراسری در ایران، حضور خانم رکابی در رقابت‌های سنگ‌نوردی کره جنوبی بدون حجاب اجباری، تحسین بسیاری از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

اما او اما با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام از این مسئله عذرخواهی کرد و آن را «سهوی» خواند. منتقدان جمهوری اسلامی می‌گویند که او تحت فشار حکومتی مجبور به عذرخواهی شده است.

همچنین رکابی روز چهارشنبه ساعاتی بعد از بازگشت به ایران، با وزیر ورزش دیدار کرد که در این دیدار بدون مانتو و روسری حاضر شد، در حالی که موهای خود را با کلاه پوشانده بود.

علم‌الهدی که پدر همسر ابراهیم رئیسی است، از «دولتی که متدینین به آن رای دادند و رئیس آن نایب‌رئیس دوم مجمع فقهای مجلس خبرگان رهبری است»، انتقاد کرد و گفت: «این عکس انداختن‌ها نشانه بی‌محلی به بانوان محجبه قهرمانی است که سوغات حضور آنان در مسابقات بین‌المللی، فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.»

علم‌الهدی با تاکید بر این که «حجاب ارزش دین و ارزش قرآن است»، با «آشوب» توصیف کردن اعتراضات، افزود: «همه کسانی که در عرصه آشوبها وارد میدان شدند و به خیابان آمدند، ستون پنجم دشمن بودند، دست‌به‌دست جاسوسان آمریکایی داده‌اند و دانسته یا ندانسته برای تحقق اهداف دشمن در این کشور تلاش کرده‌اند.»

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=63793

  تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت: 20:21