دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

اولاً که مگر غیرخودی ها به او رأی داده اند که رئیس جمهورشان باشد؟ در ثانی برای اینها «گوئیم» اصلاً آدم نیست!

نامه سرگشاده رسول خادم به رئیسی: چند روزی رئیس جمهور غیرخودی‌ها هم باشید

 

رسول خادم

رسول خادم، رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران، در نامه‌ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی از تشدید فضای امنیتی در ایران انتقاد کرد و از او پرسید «کدام دشمن خودی این نسخه را برای دولت تجویز کرده است؟»

اشاره به «دشمن خودی» در نامه خادم در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی به ویژه علی خامنه‌ای اعتراضات جاری در ایران را «طراحی» آمریکا و اسرائیل دانسته‌اند.

اما آقای خادم در این نامه که روز پنج‌شنبه در حساب اینستاگرام او منتشر شده، مقام‌های جمهوری اسلامی را به «تلاش برای ندیدن و نشنیدن میلیون‌ها نفر ایرانیِ غیرخودی» متهم کرده است.

نماینده پیشین شورای شهر تهران خطاب به رئیسی نوشت: «می‌خواستید با نوع گفتمان و ادبیات سخنگوی جوان دولت معترضان را متقاعد کنید که کرامت دارند و خواسته‌شان برای دولت مهم است؟! کدام دشمن خودی این نسخه را برای دولت تجویز کرده است؟»

این عضو پیشین تیم ملی کشتی ایران افزود: «آیا جواب اعتراض‌هایِ مردمی این روزها، همه‌اش امنیتی است؟ می‌دانید برخوردهای امنیتی و ایجاد سابقه امنیتی با زندگی امروز و آینده جوان‌ها و نوجوان‌های معترض ما چه خواهد کرد؟»

خادم از رئیسی خواست «به خاطر خودی‌ها هم که شده، چند روزی رییس‌جمهور همه مردم ایران» از جمله «غیرخودی‌ها» باشد.

در جریان اعتراضات جاری در ایران، تعدادی از ورزشکاران مشهور ایرانی، از جمله علی دایی و علی کریمی دو بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران از مردم معترض حمایت کردند که خشم مقام‌های جمهوری اسلامی را برانگیخت.

این اولین بار نیست که آقای خادم از سیاست‌های جمهوری اسلامی انتقاد می‌کند.

او در سال ۱۳۹۶ نیز زمانی که رئیس فدراسیون کشتی ایران بود، رسما خواهان پایان دادن به سیاست پنهان‌کاری دامنه‌دار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اجبار ورزشکاران ایرانی به مسابقه ندادن با اسرائیلی‌ها شد.

 

منبع: رادیو فردا

 


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=64059

  تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت: 07:39