یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:اعدام قهرمان کشتی نوید افکاری، اعدام های غیر فقهی و غیر شرعی، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

الهام افکاری، خواهر نوید، به همراه همسر و فرزند سه‌ساله‌اش بازداشت شد

الهام افکاری، خواهر نوید به همراه همسر و فرزند سه‌ساله‌اش بازداشت شد

 

بر اساس خبر یکسانی که روز پنجشنبه ۱۹ آبان در برخی رسانه‌های داخل ایران منتشر شده، الهام افکاری، خواهر نوید افکاری بازداشت شده است.

سعید افکاری، دیگر برادر الهام افکاری نوشته که خواهرش همراه با همسر و فرزند سه‌ساله‌اش در شیراز بازداشت شدند.

خبرگزاری‌های وابسته به حاکمیت ادعا کرده‌اند که خانم افکاری، از «عوامل اصلی شبکه ایران اینترنشنال» در داخل ایران بوده و در اعتراضات اخیر «نقش داشته است».

 

همچنین نیروهای اطلاعاتی مدعی شده‌اند که او «حین فرار از کشور» بازداشت شده است.
این در حالی است که حساب توئیتری «۱۵۰۰ تصویر» هم نوشته که الهام افکاری در شیراز بازداشت شده است.
«ارتباط با مدیران برخی شبکه‌های معاند و چهره‌های مخالف نظام» نیز از اتهام‌هایی است که علیه خواهر نوید افکاری مطرح شده است.

 

نوید افکاری کشتی‌گیر ملی‌پوش ایرانی بود که در شهریور ۱۳۹۹ به اتهام قتل عمد در جریان اعتراضات مرداد ۹۷ اعدام شد؛ اتهامی که او همواره آن را رد کرده و گفته بود که تحت شکنجه ناگزیر از اعتراف دروغ شده است.

بازداشت خواهر نوید افکاری و اتهام «همکاری» او با شبکه ایران اینترنشنال در حالی منتشر شده که به تازگی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران این شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد.

وزیر اطلاعات همچنین وعده داده بود که «عوامل و مرتبطین با آن تحت تعقیب خواهند بود».

پیشتر این شبکه از تهدید سپاه پاسداران علیه دو خبرنگار خود و خانواده‌های آن‌ها خبر داده است.

یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی علی خامنه‌ای نیز بدون اشاره به نام عربستان سعودی گفته: «برخی کشورهای بدبخت حاشیه جنوبی خلیج فارس که حاضر نیستم نام آنها را ببرم بدانند باید بین رسانه‌های‌شان و امنیت‌شان یکی را انتخاب کنند و بدانند اگر در ایران دخالت کنند تاوان آن را می پردازند».

 

منبع: رادیو فردا

 

 


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=64216

  تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت: 16:08