چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

در اسناد بلک ریوارد آمده بود که رهبری دستور داده است حکم محاربه صادر نشود!! اما خب کی قربانی انسانی کند؟؟

قوه قضاییه: حکم بدوی هفت معترض متهم به «محاربه و افساد فی‌الارض» صادر شده است

 
نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرد تاکنون حکم بدوی هفت نفر از معترضان بازداشت‌شده به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» صادر شده است. او توضیح بیشتری درباره احکام صادره نداد اما بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، این اتهام‌ها مجازات اعدام در پی دارد.

ستایشی روز سه‌شنبه، ۱۵ آذر، در نشست خبری هفتگی خود گفت که پنج نفر از این هفت معترض از متهمان پرونده روح‌الله عجمیان، بسیجی کشته‌شده در جریان سرکوب اعتراضات کرج، هستند.

۱۱ متهم دیگر پرونده کشته شدن این بسیجی از جمله ۳ متهم که زیر ۱۸ سال سن دارند و قانوناً کودک محسوب می‌شوند، به‌گفته سخنگوی قوه قضاییه، به «حبس‌های طویل‌المدت» محکوم شده‌اند.

این مقام قضایی افزود که این احکام غیرقطعی است و در صورت اعتراض قابلیت فرجام‌خواهی در دیوان عالی را دارد، ولی «برخی از پرونده‌ها فرجام‌خواهی هم شده است».

غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه هم روز دوشنبه از تأیید برخی از این احکام خبر داده و گفته بود باقی موارد نیز برای تأیید به دیوان عالی کشور فرستاده شده است.

صدور و تایید این احکام در حالی است که در هفته‌های گذشته، سازمان‌های حقوق بشری از جمله کارشناسان و گزارشگران سازمان ملل متحد درباره صدور احکام اعدام برای معترضان در ایران هشدار داده‌اند.

در حالی که اجرای حکم اعدام در سال جاری میلادی در ایران افزایش یافته، اعدام‌ها در این کشور در جریان اعتراضات جاری نیز متوقف نشده و روز یک‌شنبه چهار نفر به اتهام «همکاری» با اسرائیل به دار آویخته شدند.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=64796

  تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱، ساعت: 17:31