جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

لاپید از کشته شدن دختر نوجوان فلسطینی به دست نیروهای اسرائیل ابراز تاسف کرد

مراسم تشییع پیکر جنی زکارنه

به دنبال کشته شدن یک دختر ۱۶ ساله فلسطینی در حمله ارتش اسرائیل به یکی از اردوگاه‌های آوارگان، نخست‌وزیر اسرائیل از این رویداد ابراز «تاسف» کرد.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، شامگاه دوشنبه شب گفت که تحقیق درباره رویداد منجر به کشته شدن این دختر هنوز در مراحل اولیه خود است اما او از آن «متاسف» شده و با خانواده این دختر ابراز «همدردی» می‌کند.

جنی زکارنه بامداد دوشنبه ۲۱ آذر بر پشت‌بام خانه خود بر اثر شلیک گلوله به سر کشته شد. نیروهای ارتش اسرائیل آن هنگام به اردوگاه جنین در کرانه باختری رفته بودند تا فلسطینیان مظنون به «مشارکت در عملیات تروریستی» را بازداشت کنند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های فلسطینی، جنی ظاهرا بر اثر گلوله یک تک‌تیرانداز زبده اسرائیلی که برای پشتیبانی از نیروهای ارتش در هنگام عملیات بر فراز بامی بلندتر مستقر شده بود، کشته شده است.

فلسطینیان دولت اسرائیل را به «کودک‌کشی سیستماتیک» متهم کرده‌اند. مرگ این دختر در عین حال رویداد کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار شاخص شبکه الجزیره را که روز ۲۱ اردیبهشت امسال در همین اردوگاه کشته شد، تداعی کرده است.

اما در حالی که ارتش اسرائیل چندین ماه پس از آن واقعه تایید کرد که شیرین ابوعاقله «به احتمال زیاد» بر اثر شلیک نظامیان این کشور کشته شده است، این بار ارتش اسرائیل به فاصله چند ساعت پس از مرگ جنی زکارنه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان این کشور «به احتمال زیاد» مسئول آن هستند.

محمد الاشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز دوشنبه در نامه به ویرجینیا گامبا، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، خواهان قرار دادن نام اسرائیل در فهرست کشورهایی شد که حقوق کودکان را زیر پا می‌گذارند.

به گزارش شبکه اسرائیلی «کان»، کشته شدن این کودک فلسطینی از این نظر برای اسرائیل یک ضربه محسوب می‌شود که دبیر کل سازمان ملل نماینده ویژه خود را راهی اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی کرده بود تا کشته شدن ده‌ها کودک فلسطینی در بحران یک سال اخیر میان اسرائیل و فلسطینی را بررسی کند.

ریاض المالکی، وزیر خارجه دولت فلسطینی، در دیدار با خانم گامبا در یک نشست خبری در رام‌الله گفت دست‌کم ۵۲ کودک فلسطینی در ۱۱ ماه اخیر کشته شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحرونوت نیز گزارش داده که در ۱۱ ماه اخیر ۳۱ تن، شامل چند خارجی، در طرف اسرائیلی کشته شده‌اند.

اسرائیل و سازمان ملل اتفاق نظر دارند که سال ۲۰۲۲ یکی از مرگبارترین سال‌های دوره اخیر در نزاع طولانی اسرائیلی- فلسطینی بوده است.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=65031

  تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت: 15:31