جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:اسیرکُشی محسن شکاری، اعدام های غیر فقهی و غیر شرعی، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

سید را دار زدند که بگویند جلوی آمریکا کم نیاوردیم!

✅سید را دار زدند که بگویند جلوی آمریکا کم نیاوردیم

✍  نجات بهرامی

‍ اواخر خرداد۹۹ در اتاقی از زندان اوین

با هم‌اتاقی‌ها مشغول خوردن ناهار بودیم و خبر ساعت۲ هم پخش می‌شد که همان موقع اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضاییه ظاهرشد و با ذکر نام یکی از هم‌اتاقی‌های ما، اعلام‌کرد که حکم اعدامش تاییدشده و به زودی به سزای اعمال ننگینش می‌رسد!
ما و هم‌اتاقی بهت‌زده مدتی به‌ هم نگاه کردیم و توصیه‌ها و دلداری‌ها شروع‌شد که نگران نباش و فایل صوتی به رسانه‌ها برسون و …
بعد از یک‌ساعت مسئول بند و افسر نگهبان و چندنفر دیگر آمدند و با خوشرویی و شوخی گفتند مبادا بترسی و بیا بریم بیرون از بند سیگاری بکشیم و گپ بزنیم و با وکیلت حرف‌بزن.
او را با خود بردند و تا آخر شب خبری نشد و در نهایت چند زندانی از جمله وکیل‌بند و … آمدند و همه وسایلش را داخل کیسه‌های بزرگ گذاشتند و بردند و بعد از چند روز، این بار شب موقع پخش خبر بیست‌و‌سی، «سید» را دیدیم که با لباس شیک در جایی شیک نشسته و با خوشحالی علیه خود حرف می‌زند  متوجه شدیم کارش تمام‌است و بعد از اعترافات اجباری، اعدامش می‌کنند و همین طور هم شد و چند روز بعد اخبار ظهر باز هم سید را نشان داد و گفت به دارآویخته‌شده!
او به جاسوسی متهم‌بود اما برخلاف سایر متهمان و محکومان جاسوسی، به جای سالن۱، در سالن۴ بود. روزی که سخنگو تایید حکمش را اعلام‌کرد ادعا کرد محل اقامت و رفت‌و‌آمدهای قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه را لو داده! اما ما می‌دانستیم سید خیلی قبل‌تر از کشته‌شدن سلیمانی هم در اوین بوده! همان روز در تماسی که با بیرون داشتم، متوجه شدم سایت قوه‌قضاییه این سوتی را عصر اصلاح‌کرده.
زنی که بعدا بیست‌و‌سی مدعی‌شد مقام آمریکایی‌است، سید او را از قبل دوست‌دختر خود اعلام‌کرده‌بود و عکسش را لای کپی‌مدارک خود نشان‌داده‌بود. رفتار و شخصیت او هم حداقل با برداشت ما به جاسوسی با آن کارهای خطرناک نمی‌خورد. مدام سی‌دی سریالهای ایرانی را از کتابخانه می‌گرفت و در اتاق پای تلویزیون تماشا می‌کرد و صدای عاشقان اخبار و سریال جومونگ را درآورده ‌بود!
اما چه‌شد که «سیدمحمود موسوی‌مجد» به طور ناگهانی حکم تایید اعدامش از دیوان آمد و خبرهای فردی چون او که تا اینجا کاملا گمنام بود، مدام از صداو‌سیما پخش می‌شد؟
چند روز قبل از تایید حکم او و بیانش از سوی سخنگوی قوه‌قضاییه در تلویزیون، یک نظامی آمریکایی متهم به جاسوسی به نام «مایکل وایت» آزادشد و به آمریکا برگشت و این موضوع اعتراضات شدیدی میان محافل حزب‌اللهی به دنبال‌ آورد.
گفتند بیماربوده و مشرف به موت و ممکن‌بود مرگش دردسرشود… آزادی آن «جاسوس»! در شرایطی که دولت ترامپ مواضع تند و تیزی علیه ج‌ا داشت، به خفت‌و‌خواری تعبیرشده‌بود و در همین شرایط دست در انبان کردند و «سید» را درآوردند و در بوق و کرنا کردند تا بگویند در برابر آمریکا کم نیاورده‌ایم. کاملا مشخص بود جانی را برای مصلحتی گرفتند…
اینکه این فرد چه جرمی مرتکب‌شده، با توجه به کمبود اطلاعات ما از او و پرونده‌اش، قابل طرح و قابل اعتنا نیست، اما قطعا کشتن او در آن زمان برای مصلحت نظام بوده و نه یک پروسه حقوقی در چارچوب همین قوانین قرون‌وسطایی حکومت.
@Sahamnewsorg
 
منبع: کانال تلگرامی سحام نیوز

پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=65073

  تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱، ساعت: 12:26