یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:انتخابات 1400، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

حکایت رییس جمهور ایران

✅حکایت رییس جمهور ایران

شخص سُست مذهبی بود که به انواع رذایل اخلاق شُهره شده بود .در انجام واجبات کاهل،درمستحبات مُمسک و در مکروهات و محرمات بی پروا،اما در صف قیمه نذری، همیشه جلوتر از همه حاضر بود و برای گرفتن لقمه تبرّکی از سفره خیرات، سر و دست می شکست.

پرسیدندش این چه سِرّ است در عین بی اعتنایی به اصول و فروعِ شریعت،برای گرفتن لقمه ای غذای نذری،خود را چنین به تاب و تعَب می افکنی؟

گفت: از مکارم اخلاق که هیچ بهره ندارم. شعائر که نمی گزارم. نماز که نمیخوانم. جهاد که نمیکنم. روزه که نمیگیرم. حج که نمیروم. وجوهات که نمی دهم. امر به معروف که نمیکنم. اگر همین یک لقمه قیمه نذری را هم نخورم دیگر از مسلمانی من چیزی باقی نمی ماند، میماند؟

حکایت رئیس جمهور ما
و سفرهای هفته به هفته ی استانی اش

رئیس جمهور مملکت است…
تورم را که نمیتواند مهار کند. موانع تولید را که نمیتواند بردارد. کسب و کار مردم را که نمیتواند رونق بدهد. دلار را که نمیتواند ارزان بکند.
سیاست خارجی را که نمیتواند تنظیم بکند. سیاست داخلی را که نمیتواند سروسامان بدهد. بافساد دولتی که نمیتواند مبارزه بکند. مشکل بیکاری را که نمیتواند حل کند. مشکل سقوط بورس را که نمیتواند چاره جویی کند. از سقوط ارزش ریال که نمیتواند جلوگیری کند. خواروبار مردم را که نمیتواند ارزان بکند. عابر بانکهایش را هم که نمیتواند تغذیه بکند. جواب گستاخی های چین را هم که نمیتواند بدهد….

سفر استانی هفته به هفته هم اگر نرود دیگر چیزی از رئیس جمهور بودنش باقی نمیماند که، میماند؟!

@Sahamnewsorg

 

منبع: کانال تلگرامی سحام نیوز


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=65270

  تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱، ساعت: 10:47