دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:اسیرکُشی محسن شکاری، اعدام های غیر فقهی و غیر شرعی، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

احضار و تفهیم اتهام یک وکیل دادگستری که شرح شکنجه محمد حسینی، اعدام‌شده، را نوشته بود

احضار و تفهیم اتهام یک وکیل دادگستری که شرح شکنجه محمد حسینی، اعدام‌شده، را نوشته بود

 

برای علی شریف‌زاده اردکانی وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادر شده است
 

علی شریف‌زاده اردکانی در توئیتی نوشته بود: «با سید محمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم. روایتش همه اشک بود. مردی که اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد».

یک وکیل دادگستری که شرح شکنجه موکلش را نوشته بود روز یکشنبه ۱۸ دی از سوی دادستانی کرج احضار و پس از تفهیم اتهام و تودیع وثیقه، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

علی شریف‌زاده اردکانی وکالت محمد حسینی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر، را برعهده داشت که روز ۱۷ دی همراه با یک معترض دیگر به نام محمد مهدی کرمی اعدام شد.

این وکیل دادگستری روز ۲۷ آذر در توئیتی نوشته بود: «با سید محمد حسینی در زندان کرج ملاقات کردم. روایتش همه اشک بود. از شکنجه، ضرب‌وشتم با چشم و دست و پای بسته تا لگد به سر و بیهوشی، از میله آهنی به کف پا و شوکر در قسمت‌های مختلف بدن، مردی که اقرارهایش تحت شکنجه بوده و هیچ وجاهت قانونی ندارد».

 

 

سایت «هرانا» در گزارشی نوشته که برای علی شریف‌زاده اردکانی وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادر شده و علاوه بر این، «حکم نظارت قضایی یک سال ممنوعیت در فضای مجازی علیه وی صادر شده است».

محمد حسینی همراه با ۱۵ شهروند دیگر متهم شده بود که در «قتل بسیجی روح‌الله عجمیان» در جریان اعتراضات سراسری در کرج، دست داشته است. او به اتهام «افساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد، که پس از تایید آن از سوی دیوان عالی کشور، این حکم روز شنبه ۱۷ دی به اجرا در آمد.

آقای شریف‌زاده روز شنبه در توئیتی به اجرای این حکم اعتراض کرد و نوشت: «چهارشنبه روز بعد از تایید حکم، اعاده دادرسی محمد حسینی را ثبت کردم و به شعبه نهم ارجاع شد. هرچه تلاش کردم که توقف حکم را بگیرم موافقت نشد و گفتند شنبه بیا، امروز صبح در مسیر دیوان شنیدم متاسفانه موکلم اعدام شده است. لااقل اجازه می‌دادید یک‌بار دیگر پرونده رسیدگی شود. این‌همه عجله چرا».

 

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=65642

  تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱، ساعت: 23:35