دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

نقش‌آفرینی حزب مؤتلفه اسلامی در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال!!!

نقش‌آفرینی حزب مؤتلفه اسلامی در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران

 

جلسه مشترک کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد.

همزمانی این نشست با موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، و علاقمندی اعضای عالیرتبه این حزب به امیر قلعه‌نویی، توجه هواداران فوتبال را به محتوای جلسه جلب کرده است.

آنها می‌پرسند چرا یکی از تندروترین احزاب جمهوری اسلامی در چنین مقطعی با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه مشترک برگزار می‌کند؟

پاسخ این است که حزب یاد شده از دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، به صورت هفتگی، جلسات ورزشی برگزار می‌کند، نشست‌هایی با حضور وزیر ورزش، روسای فدراسیون‌ها، نمایندگان مجلس و نظامیان عالیرتبه و سازمان بسیج ورزشکاران که پاسخگوی پرسش‌ها و انتقادات نمایندگان حزب موتلفه هستند.

حزب موتلفه در این نشست‌های منظم، تمایلات سیاسی – مذهبی خود را به مجموعه ورزش کشور تحمیل می‌کند.

در خصوص فوتبال، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون، خودش عضو ثابت همین کارگروه است.

اولین بار نیست که مهدی تاج برای پاسخگویی، به کارگروه ورزشی حزب موتلفه احضار می‌شود. او در دوره قبلی ریاستش هم شهریور ۹۶ مهمان این حزب بود، حزبی که افراد باقی مانده از گروه تروریستی فدرائیان اسلام، پایه‌گذارش بودند و پس از توصیه روح‌الله خمینی بر همکاری هیئت‌های مذهبی تهران، «هیئت‌های موتلفه» را تشکیل دادند و از جمله فعالیت‌هایشان، ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت بود.

جلسات کارگروه ورزش در اماکنی مانند «سالن حبیب الله عسگراولادی» یا سالن اجتماعات «شهید بهشتی دفتر مطالعات حزب» برگزار می‌شود.

مهدی تاج در برابر نمایندگان ورزشی حزب موتلفه گفت: «بدیهی است سیاست‌بازان همیشه دنبال فرصتند تا طعمه‌های خود را از میان ورزشکاران انتخاب کنند. درگیر شدن بازیکنان در مسائل سیاسی می‌تواند آینده خود آنان را خراب کند. وقتی ورزشکاران طعمه این سیاست‌بازان شوند، حرکاتی نشان می‌دهند که خودشان نیز به آن اعتقاد ندارند و از عواقبش با خبر نیستند».

محمود خسروی‌وفا در همین کارگروه ورزش حزب موتلفه گفته بود: «روحیه‌ام جوری نیست که بخواهم بر کمیته المپیک ریاست کنم. اگر بتوانم همین مسئولیت پارالمپیک را به خوبی به انجام برسانم باید خوشحال باشم. بنده به ریاست کمیته المپیک نمی‌اندیشم.»

اما او در واقعیت و برخلاف ادعایش، با حمایت گروه‌هایی نظیر حزب موتلفه به ریاست کمیته المپیک رسیده و در برابر دوربین‌های تلویزیونی می‌گوید: «در سوئیس به توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک گفتم هیچ ورزشکاری در ایران به اعدام محکوم نشده و این اخبار که دشمنان ما داده‌اند به هیچ وجه صحت ندارد.»

نخستین رئیس این کارگروه، محمدرضا یزدانی خرم از اعضای با سابقه حزب موتلفه بود که سال‌ها ریاست فدراسیون‌های والیبال و سپس کشتی را نیز برعهده داشت.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب گفته است: «یزدانی خرم که در خدمت به انقلاب استوار بود، ایده راه‌اندازی کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی را مطرح کرد و بی‌درنگ موافقت شد.»

طبق گزارش‌هایی که به طور منظم در نشریه «شما»، ارگان حزب موتلفه منتشر می‌شود، اعضای کارگروه، پرتعدادند. برخی روزنامه‌نگاران پرسابقه ورزشی هستند و حتی در سطح اصلاح‌طلبی، از علاقمندان نظام جمهوری اسلامی نبوده‌اند. بر این اساس، احتمالاً به خاطر مشکلات اقتصادی، عضوی از کارگروه ورزشی این حزب تندرو شده‌اند.

اما برخی مانند مجید ندیری مدیر اسبق رادیو ورزش صداوسیما، غلامحسین زمان‌آبادی، صادق رضایی مسئول کشتی بنیادشهید، محمدرضا کاظمی، حجت‌الاسلام علیرضا صانعی، محمد مشهدی آقایی و محسن اثیمی از سرسپردگان ولایت فقیه هستند و نگرش سیاسی اجتماعی‌شان، با حضورشان در این کارگروه مطابقت دارد.

مهدی شکری، سعید میرزا شفیع، خسرو کفیلی، غلامحسین کریمی، محمدرضا نصرالله زاده، علی محمدی، احمدرضا میرزائیان، حسن علیرضایی، امیر ساعد وکیل، علی محمدی، حسن نوایی، مهدی صابرپور و سامان علی عسگری از دیگر اعضای کارگروه ورزشی حزب موتلفه هستند.

در جریان جام جهانی فوتبال، پرخاشگری یکی از خبرنگاران اعزامی به سرمربی انگلیس، بازتاب چشمگیری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

نشریه حزب موتلفه در این باره نوشت: «محمدجواد قبادی که عضو کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی است، سرمربی انگلیس را با خاک یکسان کرد و به او گفت چطور سرمربی کشوری هستی که تو افغانستان زن و بچه‌ها رو کشتن. می‌تونیم در مورد مخارج خاکسپاری ملکه بپرسیم.»

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=66750

  تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ساعت: 09:03