دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:انتخابات 1400، روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، عفاف و حجاب!

یعنی در تاریخ ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ابراهیم رئیسی به دستور موتلفه کبریت ناآرامی ها را کشید/ هنوز هم شک دارید که هدفشان حذف آیت الله خامنه ای و جایگزین کردن یک مصباح است؟!

ابراهیم رئیسی بر اعمال حجاب اجباری به عنوان «الزامی قانونی» تاکید کرد

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم، بار دیگر بر لزوم اعمال حجاب اجباری تاکید کرد و آن را «الزامی قانونی و دستوری شرعی در همه ادیان و مذاهب» خواند. اظهارات رئیسی دو روز بعد از بیانیه وزارت کشور مبنی بر تشدید برخورد با زنان و همزمان با بیانیه‌های چند استاندار در تهدید زنان بدون حجاب به «برخورد قاطعانه» بیان شد.

ابراهیم رئیسی عصر شنبه دوازدهم فروردین ماه طی سخنانی در مراسم افتتاح سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن در تهران، بار دیگر بر اعمال حجاب اجباری تاکید کرد و آن را «یکی از مطالبات و دغدغه‌های به حق متدینین» خواند.

رئیس دولت سیزدهم در ادامه با تاکید بر اینکه «حجاب یک ضرورت دینی و یک امر الهی مشترک بین همه ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است»، گفت: «حجاب برای فرد و جامعه در برابر هرگونه آسیب و لغزشی مصونیت ایجاد می‌کند.»

در بخشی از این اظهارات، ابراهیم رئیسی گفت که «ممکن است کسانی هم باشند که به این مفاهیم الزام و اعتقادی نداشته باشند که در اینجا استفاده از ظرفیت مراکز علمی، مباحثه و گفت‌وگوهایی اقناعی مورد تاکید ما است» اما «در عین حال درباره حجاب یک الزام قانونی وجود دارد و همه اقشار جامعه با هر نگرش و گرایشی ملزم به رعایت این قانون» هستند.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به اینکه «برخی می‌گویند مساله حجاب واجب است اما واجبات دیگر هم داریم و باید به آنها حساس بود و از جمله اینکه باید به مساله اقتصاد حساس بود»، گفت این حرف کاملا درست است و باید به مشکلات اقتصادی و مفاسد اقتصادی هم چون حجاب حساس بود.

رئیس دولت سیزدهم افزود که «مفاسد اقتصادی» نیز در کنار «موضوع بدحجابی» یکی از «منکرات» است و در جمهوری اسلامی «وظیفه مسئولان، پاک نگه داشتن جامعه اسلامی از لوث وجود مفسدان و توجه به همه بایدها و معروف‌ها و همه نبایدها و منکرات است.»

پیش از سخنان ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن در تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: «مهمترین ماموریت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ، عبور از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی و زمینه‌سازی برای تحقق تمدن بزرگ اسلامی» است.

سال گذشته نیز تشدید برخورد با زنان به خاطر حجاب اجباری که منجر به افزایش گشت‌های ارشاد، بازداشت سپیده رشنو به خاطر مقاومت در برابر تذکر حجاب یک زن بسیجی در اتوبوس، و کشته شدن مهسا امینی حین بازداشت توسط گشت ارشاد منجر شد نیز با دستور مستقیم ابراهیم رئیسی در سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ آغاز شده بود.

ابراهیم رئیسی در جلسه سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور «اجرای کامل سال ۱۳۸۴ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره حجاب» را به همه دستگاه‌های حکومتی صادر کرد و در همان جلسه گفت که «ترویج فساد در جامعه اسلامی و انقلابی را اقدامی سازمان یافته و برنامه ریزی شده» است و باید در مقابل آن «اقدامات لازم و بازدارنده صورت گیرد و نهادهای مسئول در این زمینه اقدامات نظام‌مند و منسجمی به عمل آورند.»

همزمان با اظهارات روز شنبه دوازدهم فروردین ابراهیم رئیسی و به دنبال بیانیه شامگاه پنج‌شنبه وزارت کشور مبنی بر تشدید برخورد با زنانی که از رعایت حجاب اجباری سر باز می‌زنند، استانداری‌های البرز، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و تعداد دیگری از استان‌ها در بیانیه‌هایی بر اعمال حجاب اجباری تاکید کردند.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، در بیانیه‌ای «کشف حجاب» را «جرم» خواند و تاکید کرد که «همه نهادهای قضائی، ضابطین و دستگاه‌های اجرائی با همکاری همه‌جانبه» با «کشف حجاب و هنجارشکنی» برخورد می‌کنند.

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: «رعایت حجاب در تمامی اماکن و معابر عمومی الزامی است و برخورد تمامی دستگاه‌های متولی به‌ویژه دستگاه قضائی» با «زنان بی‌حجاب» قاطعانه خواهد بود.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، نیز پیشتر در روز پنج‌شنبه در دستوری ورود زنانی که از رعایت حجاب اجباری سرباز می‌زنند به اماکن تجاری و تفریحی» در کرج و دیگر شهرهای این استان را ممنوع کرد و گفت: «مراکز تجاری، تفریحی، تفرجگاهی و گردشگری باید از ورود افرادی که کشف حجاب کرده‌اند جلوگیری کنند.»

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=67085

  تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت: 08:51