یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

مانده ام افغانی بودن یک جسد را چگونه می توان مشخص کرد؟!!

جنازه مثله‌شده در میدان آزادی متعلق به یک «زن افغان» است
روزنامه اعتماد به نقل از «یک منبع آگاه» خبر داد «جنازه مثله‌شده» یک زن جوان که در نزدیکی میدان آزادی تهران کشف شده بود، متعلق به «زنی افغان» بوده است.
 
این روزنامه به نقل از یک مقام پزشکی قانونی ایران اعلام کرد هرچند هویت این زن هنوز مشخص نیست، اما «بر اساس معیارهای کارشناسان پزشکی قانونی» سن تقریبی او مشخص شده و هنگام مرگ حدود ۲۵ سال سن داشته است.
 
یک جرم‌شناس و قاضی سابق به این روزنامه گفته است این‌که قاتل جنازه را در میدان آزادی تهران رها کرده است، «حتما پیامی» دارد و با توجه به ویژگی‌های این میدان، او قصد «انتقال پیامی» داشته است.
 
بعد از کشف این جنازه، نگرانی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درباره وجود یک «قاتل زنجیره‌ای» که زنان را می‌کشد و به شیوه یکسان جنازه آن‌ها را رها می‌کند مطرح شده بود، اما روزنامه جام جم روز هفتم خرداد به نقل از «یک منبع آگاه» در پلیس نوشت فردی که پیش از این در ارتباط با مثله کردن زنی در شهر آباده فارس بازداشت شده بود، «اعتراف» کرده است، و در مورد پرونده میدان آزادی تهران نشانه‌ای از قتل‌های زنجیره‌ای دیده نشده است.
 
زن‌کشی و همسرکشی در ایران در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته و هفته گذشته در آخرین مورد فاش‌شده، سایت حقوق بشری «هه‌نگاو» اعلام کرد که یک دختر ۱۷ ساله به نام «روژین عظیمی» روز ۱۳ خرداد در شهرستان دیواندره استان کردستان با انگیزه «ناموسی» توسط برادرش به قتل رسیده است.
 
منبع: رادیو فردا

پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=68370

  تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ساعت: 10:18