جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه، میراث فرهنگی دلخراش ما

احداث خیابان داخل محوطه کوشک تاریخی عزت‌آباد

 

عملیات احداثی خیابانی که از محوطه کوشک تاریخی عزت‌آباد در استان یزد می‌گذرد، علی‌رغم ثبت این مجموعه در فهرست میراث ملی آغاز شده است.

خبرگزاری مهر روز یکشنبه ۲۱ خرداد در گزارشی نوشت که «در روزهای اخیر خودروها برای صاف کردن خیابان و جدول‌کشی وسط عرصه کوشک تاریخی عزت آباد روشن شده‌اند.»

گزارش این خبرگزاری با عکس‌ها و ویدیوهایی همراه است که آغاز این عملیات را نشان می‌دهد، رخدادی که به‌رغم مخالفت وزارت میراث فرهنگی به وقوع پیوسته است.

کوشک تاریخی عزت‌آباد در شهرستان ابرکوه و یکی از نقاط گردشگری استان یزد است، بنایی بر جای مانده از دوران قاجار که نام آن در فهرست میراث ملی آمده و حریم آن نیز در کمیته حریم وزارت میراث فرهنگی مصوب شده است.

مهر می‌نویسد که مدت دو سال از ابلاغیه وزارتخانه میراث فرهنگی به استان یزد مبنی بر خروج خیابان از عرصه بنای عزت‌آباد و مرمت و بازسازی بخش‌های تخریب شده آن می‌گذرد ولی در‌این باره هیچ اقدامی نشده است.

بر اساس این گزارش، عملیات تخریب محوطه کوشک عزت‌آباد و احداث خیابان و بلوار در آن از سال گذشته به دنبال نگارش نامه اعتراضی دوستداران میراث فرهنگی به وزیر میراث فرهنگی متوقف شده بود، اما اکنون «در اقدامی جدیدتر دوباره ماشین‌ها برای احداث خیابان روشن شده‌اند آن هم بدون توجه به پیگیری‌های متعدد، ثبت ملی بنا و ابلاغیه‌ها برای بازسازی کوشک عزت آباد».

مهر در خاتمه گزارش خود یادآوری کرده، عملیات احداث خیابان در موحطه کوشک در حالی آغاز شده که مرمت کوشک سال‌هاست به بهانه کمبود بودجه معطل مانده است.

 

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=68470

  تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ساعت: 08:23