پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی، روانکاوی در رسانه‌ها و در جامعه

رادان جان، کشتن یک انتحاری که پز دادن ندارد!

احمدرضا رادان: اگر کسی به ماموری تعرض کند، کمترین کار گذشتن از جنازه‌اش است

احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی
 

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در زاهدان روز سه‌شنبه سوم مرداد گفت: اگر کسی «جرأت کرد» در هر نقطه‌ای از کشور «به مأموری تعرض کند»، «کمترین کار گذشتن از جنازه اش است».

احمدرضا رادان که در کلانتری ۱۶ زاهدان حضور یافته بود، افزود: «دو خط قرمز برای پلیس وجود دارد، اول اینکه کسانی بخواهند از دیوار قانون عبور کنند و کسانی که بخواهند از مأمور قانون عبور کنند.»

او با بیان اینکه حمله «افراد مسلح» به این کلانتری برای نیروی انتظامی «افتخار آفرین شد»، گفت که مهاجمان مسلح توانستند به این کلانتری وارد شوند اما «دیگر نتوانستند از آن خارج شوند و کشته شدند».

اشاره فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به حمله «افراد مسلح» به کلانتری ۱۶ زاهدان در روز ۱۷ تیرماه است که در جریان آن، دو مامور نیروی انتظامی و هر چهار مهاجم کشته شدند.

گروه مسلح جیش‌العدل مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و این کلانتری را «یکی از عوامل اصلی وقوع جمعه خونین» خواند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه اظهارات روز سه‌شنبه خود با بیان اینکه در مسیری که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی انتخاب کرده، «هیچ عقب‌نشینی» وجود ندارد، گفت: «کسانی که بخواهند به هر طریقی از مأمور پلیس عبور کنند، شک نداشته باشند به حکم قانون از آنان عبور خواهیم کرد.»

او در پایان گفت: «قرار نیست مامور پلیس جایی درگیر شود و سینه‌اش بشود هدف گلوله تا بتواند شرور و عربده‌کشی را دستگیر کند.»

این اظهارات در حالی است که در «جمعه خونین» زاهدان که پس از برگزاری نماز جمعه هشتم مهرماه پارسال رخ داد، ماموران کلانتری ۱۶ زاهدان به سوی مردم معترض مستقیما تیراندازی کردند که این رویداد دست‌کم یکصد کشته برجای گذاشت.

سپاه پاسداران در آن زمان مدعی شد که گروه جیش‌العدل، سازمانی شبه‌نظامی که از سوی ایران و چندین دولت غربی از جمله آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، به چندین پاسگاه حمله و به سوی مردم تیراندازی کرده است.

با این حال چندی بعد در چهلم جمعه خونین زاهدان، فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان و رئیس کلانتری ۱۶ زاهدان به دلیل آن چه «قصور» و کوتاهی خوانده شد برکنار شدند.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=69011

  تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲، ساعت: 06:46