یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:روانکاوی در انجمن فرویدی

جولیان آسانژ آزاد شد / دادگاههای آمریکایم آرزوست…

جولیان آسانژ پس از صدور حکم آزادی راهی استرالیا شد

جولیان آسانژ

 

جولیان آسانژ، بنیان‌گذار وبسایت ویکی‌لیکس، روز چهارشنبه ششم تیرماه پس از پذیرش یکی از اتهامات خود در خصوص نقض قانون ضدجاسوسی در دادگاهی در «سایپان» از قلمروهای آمریکا در اقیانوس آرام آزاد شد.

آقای آسانژ پس از آزادی عازم استرالیا شده است.

او در جلسه سه ساعته دادگاه به یکی از اتهامات جنایی خود یعنی توطئه برای دستیابی به اسناد طبقه‌بندی شده دفاع ملی آمریکا و افشای آنها اعتراف کرد.

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس با این حال تاکید کرد که متمم اول قانون اساسی آمریکا از این اقدامات او حمایت می‌کند.

جولیان آسانژ تصریح کرد: «من به عنوان یک روزنامه‌نگار منبع خودم را تشویق می‌کردم اطلاعاتی برای انتشار در اختیارم قرار دهد که گفته می‌شود طبقه‌بندی شده است.»

او گفت: «اعتقاد داشتم که این اقدامات در چارچوب متمم اول قانون اساسی آمریکا است٬ اما می‌پذیرم که این مساله ناقض قانون ضدجاسوسی بود.»

رامونا مگلونا٬ قاضی منطقه‌ای آمریکا پس از آن که جولیان آسانژ اتهام خود را پذیرفت٬ دستور آزادی اورا صادر کرد.

براساس توافق بین آقای آسانژ و دادگاه در «سایپان» از قلمروهای آمریکا در اقیانوس آرام او با پذیرش این اتهام خود به ۶۲ ماه زندان محکوم شد، مدت زمانی که او در زندان سپری کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، فروردین‌ امسال اعلام کرده بود که در حال بررسی درخواست استرالیا برای لغو پیگرد قانونی آقای آسانژ به اتهام جاسوسی است.

جولین آسانژ به عنوان بینانگذار و مدیر وقت وب‌سایت ویکی‌لیکس به‌دلیل افشای هزاران سند محرمانه دولت آمریکا در سال ۲۰۱۰ به اتهام جاسوسی در آن کشور تحت پیگرد قرار گرفته بود.

او پنج سال گذشته را در زندان فوق امنیتی بلمارش در لندن به‌سر برد و قبل از آن نیز چندین سال در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته بود.

 

منبع: رادیو فردا


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=73219

  تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۳، ساعت: 13:21