جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بخش ها

آرشیو ماهیانه


دسته ها:انتخابات 1400، روانکاوی در انجمن فرویدی

تعطیلی کلاس‌های حوزه علمیه برای «تبلیغ جلیلی»

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ ایران قرار است چهار روز دیگر برگزار شود و نخستین مناظره این دور، بین مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلبان، و سعید جلیلی، کاندیدای اصولگرایان، دوشنبه‌شب ۱۱ تیرماه از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

در تازه‌ترین تحولات انتخاباتی، سایت‌های خبری در ایران گزارش داده‌اند که معاونت آموزش حوزه علمیه قم دروس هفته جاری ششمین دوره تابستانه طلاب حوزه علمیه را تعطیل کرده است.

این معاونت، هدف از تعطیلی را «ضرورت نقش‌آفرینی طلاب و اساتید در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری و حضور در میدان جهاد تبیین» عنوان کرده است.

اما سایت «انتخاب» گزارش داده که هدف از این تعطیلی حضور روحانیون در روستاها و تبلیغ به نفع سعید جلیلی است.

به نوشته این سایت، تیم سعید جلیلی اخیرا با ارسال گسترده پیامک برای روحانیون و طلبه‌ها از آن‌ها برای اعزام به روستاها، مساجد و مناطق مختلف کشور دعوت کرده و این تیم «به‌شدت روی اعزام مبلغ جهت تغییر نظر مثبت مردم روستاها به پزشکیان حساب باز کرده است».

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این اقدام اعتراض کرده‌ و آن را «استفاده ابزاری از حوزه‌های علمیه و شبکه مویرگی طلاب در روستاها» برای تبلیغ نامزد اصولگرایان دانسته و نوشته‌اند: «نه محرم و صفره و نه ماه رمضان، چرا حوزه‌ها تعطیل بشه!»

کاربران دیگرانی هم نوشته‌اند سعید جلیلی که «هنوز فکر می‌کنه آخوند حتی در روستا حرفش خریدار داره مشخصه هیچ درکی از اوضاع امروز مملکت نداره، در توهم ذهنی خودش زندگی می‌کنه کلا».

 

منبع: رادیو فردا 


پیوند کوتاه به این مطلب:

https://freudianassociation.org/?p=73516

  تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۳، ساعت: 19:50